Konfiguracja programu Mozilla Thunderbird
z wykorzystaniem protokołu SSL
Uruchamiamy program pocztowy Thunderbird, po czym tworzymy nowe konto.
Jako Incoming Server wpisujemy poczta.dot.pl.
W polu Incoming User Name wpisujemy nazwę daną nam przez administratora. Wielkość liter jest ważna.
Jeszcze raz sprawdzamy poprawność wpisanych danych i klikamy Finish.
Teraz czas na dokładniejszą konfigurację, która umożliwy wysyłanie poczty, oraz zapewni nam odpowiednie
bezpieczeństwo. Uruchamiamy właściwości konta (Account Settings). W polu User Name powinna
być nazwa naszego konta pocztowego, resztę ustawiamy tak jak na rysunku poniżej i zatwierdzamy klawiszem OK.
Następnie przechodzimy do zakładki Outgoing Server (SMTP) i tak jak poprzednio w polu User Name
ma być nazwa konta, zaś całą resztę ustawiamy jak na rysunku, po czym klikamy OK.
Przy pierwszym pobraniu i wysłaniu wiadomości może pojawić się monit o hasło. Wpisujemy je zwracając uwagę na
wielkość liter zaznaczamy opcję Use Password Manager... i klikamy OK.
I to wszystko. Życzymy miłego użytkowania.
|